Пракапенягейт

Материал из Pampedia
Перейти к: навигация, поиск
беларускаярусский


Внутренние ссылки.jpg Дабаўце внутрэнніе ссылкі!
В цексте ўпамінаюцца аб'екты атдзельных стацей Пампедзіі, на ніх нада сдзелаць ссылкі


Прокопеня.jpg

Пракапенягейт (ат слажэнія слоў "Пракапеня" і "Уотэргейт") -- зашквар беларускай незалежнай™ журналісцікі, каторый заключаецца ў массавых чыстках мацерыалаў пра задзержаніе Віктара Пракапені ў папытке сдзелаць від, што нічэво і не была.

Прэдысторыя

Віктар Пракапеня - айцішнік, інвестар, стартапер, трыжды (2009, 2010 і 2011) лучшый прэдпрынімацель Свядомава. Но нішто не вечна пад Луной, і ў марце 2015 года к герою награнулі людзі ў пагонах, пасадзілі ў СІЗО і прэд'явілі абвіненіе ў незаконнай прэдпрынімацельскай дзеяцельнасці з ушчэрбам у 650 кілабаксаў. У дзекабрэ 2015 года чудзесным образам вышэл на свабоду, а ўскорэ сайт Слецтвеннава каміцета запосціў новасць, сагласна каторай дзела Пракапені прэкрашчэно Самізнаецекем ў связі з прызнаніем віны і кампенсацыей ушчэрба. Пачці сразу после атсідкі быўшый зэк стрэміцельна стаў прыдворным бізнэсмэнам, наладзіў кантакты з Самізнаецекем і стал сааўтарам нашумеўшэва Дзекрэта а цыфравой эканоміке.

Страннасці

Первым, хто замеціл, што штотанятак, быў нехта медзіааналіцік Уладзімір Бараніч. Выпалняя гугл-поіск па дзелу Пракапені, Бараніч случайна абнаружыл, што інфа па многім ссылкам сушчэственна падкарэкціравана ліба ваапшчэ атсуцтвует. Аб этам он напісал в сваём блоге 04.09.2017, но да шырокай абшчэственнасці інфа дашла толька чэрэз 4 месяца, бліжэ к Новаму году. Срэдзі замешанных у маніпуляцыях с інфой былі замечаны пачці ўсе ацечаственныя СМІ: Белта, Тутбай, Онлайнер, Еўрарадзіо, Наша Ніва, Народная Воля, Новы Час, Белгазета, сайты Белпарцізана, gazetaby.com, UDF.BY, Ej.by, NAVINY.BY, bdg.by, DEV.BY, kv.by, kp.by, KYKY.ORG, TELEGRAF.BY, BEL.BIZ. Чума абашла толька Радзіо Свабода (патаму шта на тарашкевіцэ ніхто не гугліт) Белсат і, унезапна, "кісялёўскі" Sputnik.by.

Как аказалась, глаўнай прычынай "зачысткі" інфы была саабшчэніе Слецтвеннава каміцета а кампенсацыі ўшчэрба і прэкрашчэніі дзела Прэзідзентам. Па мненію агентаў Пракапені, эта інфа магла саздаць у западных партнёраў бізнэсмэна ўпечатленіе, что он, будучы прэступнікам, тупа дал на лапу Самізнаецекаму, штобы аткупіцца ат правасудзія. Сам Пракапеня ўтверждает, што нікакой віны не прызнавал і нічэво не кампенсіравал. Забаўна, што Слецтвенный каміцет пашол ему наўстрэчу і проста молча ўдаліл эту інфу са сваево сайта. Уместа таво, штобы ўзяць афіцыальные каментарыі і выпусціць новасць з паметкай "АБНОЎЛЕНА", нашы медзіа тупа паследавалі прымеру СК.

Рэакцыя

Некатарые ізданія паспяшылі прызнаць сваю віну. Так, TUT.BY заявіў, што ўсе просьбы прэдаставіцелей Пракапені аб удаленіі навасцей былі жэстачайшэ аткланены, аднака цехнічэскій сатруднік сайта памянял пару кірылічэскіх букв на лацінскія ў 5 мацерыялах пра Пракапеню, за што был наказан. Астальные новасці былі ўрэменна недаступны ў связі са сменай загалоўка і URL-адрэса (што как бэ тожэ страннавата, но не так зашкварна).

Быўшый сатруднік рэдакцыі Белпарцізана Зміцер Галко прызнаўся, што рэсурс проста рэшыл памоч жэртве Рэжыма, штобы Пракапене была спакойнее вясці бізнэс на Западзе, но ўжэ патом аказалась, што "жэртва" памагает этаму самаму Рэжыму прыўлякаць інвесціцыі ў нашу прэкрасную дземакрацічэскую прававую дзяржаву. Большая жэ часць медзіа рэшыла прыкінуцца валенкамі і нікак не пракаменціравала скандал.

Некатарые замешаныя ў скандале рэсурсы выдалі нескалька феерычэскіх атмазак:

«На сайте «Белорусского партизана» были удалены материалы, в которых имелись фактические ошибки, что является обычной практикой». 
«Пэўны час таму мы сутыкнуліся з тым, што спасылкі на крыніцы, пазначаныя ў навінах пра Пракапеню, змешчаных на сайце Еўрарадыё, не працуюць. Менавіта таму мы прынялі рашэнне выдаліць іх».

Но кручэ ўсяво атрэагіравалі прэдставіцелі втарой дрэўнейшай, каторые пахожэ дзействіцельна не замецілі нічэво плахова:

«

Я ня бачу нічога такога страшнага ў гэтай гісторыі. Мне здаецца, чытачы нават не заўважылі гэтага скандалу. Гэта ўсё абмяркоўваецца ў фэйсбуку, таму ніякага ўплыву на рэпутацыю выданьняў агулам, на адносіны чытачоў скандал мець ня будзе

»
— "Усё харашо, прэкрасная маркіза" у іспалненіі глаўрэда Новага Часу Аксаны Колб


«

Не ведаю, дзе там хто і што прыбраў (калі прыбраў), але калі і прыбраў то што? Навіны жывуць некалькі гадзін, у лепшым выпадку - пару дзён. Ну, калі і прыбралі па просьбе героя навіны праз паўгода пасля падзеі і што?

»
— "А можа так і трэба?" у іспалненіі сатрудніка Еўрарадзіо Змітра Лукашука


«

Если вы когда-либо станете героем журналистского текста, а потом у вас из-за него начнутся проблемы, ситуация не будет безвыходной. Журналист сможет пойти вам навстречу и внести в статью правки

»
— Экс-KyKyшнік і глаўрэд Еўрарадзіо Павел Свярдлоў ўсегда гатоў удаліць неўгодную вам інфу за пару шэкелей.



Как ні странна, ўсе эці атмазкі не ўдаўлетварылі камісію па эціке змагарскай асацыацыі журналістаў БАЖ, каторая па даносу Алеся Чайчыца[1] асудзіла ўдаленіе інфы ва імя частных інцярэсаў публічных ліц.[2]

Постскрыптум

Пазнее Пракапеня быў замечэн у накрутке сабе фаловераў у інсце[3] і рэдакціраваніі стацьі Вікіпедзіі пра сібя.[4] Так вып'ем жэ за кібернэцікаў!


Галерэя

Пруфы

  1. [1]
  2. [2]
  3. [3]
  4. [4]
  5. https://euroradio.fm/scyana-shchotkinay-zreagavala-na-prakapenyageyt-fota


Падзялiцца ВК.png ВКонтакте ФБ.png Facebook Ц.png Telegram